Treinen, (wentel)Trappen en(een hele boel) Treden - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Jordy Speekhout - WaarBenJij.nu Treinen, (wentel)Trappen en(een hele boel) Treden - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Jordy Speekhout - WaarBenJij.nu

Treinen, (wentel)Trappen en(een hele boel) Treden

Door: Jordy

Blijf op de hoogte en volg Jordy

09 Oktober 2011 | Hongarije, Boedapest

Mijn laaste blog is al weer een een tijdje terug, in de tussen tijd is er veel gebeurd.

Zo heb ik (eindelijk) een simkaart gehaald met hongaars nummer. Want het iets goedkoper maakt om hier te bellen en te smsen.

Ook ben ik weer een beetje rond gaan reizen.
Zo ben ik vorig weekend naar szentendre gegaan, een dorpje 20 km van boedapest, vergeleken met boedapest is het een klein dorpje(maar wel met flats).
Ik heb er heerlijk rond gelopen met de laatste beetje zomer dat er hier nog in de lucht hing.
Omdat na vorig weekend de temperatuur flink is gaan dalen.
Dus is het maar weer de lekker warme virgo trui uit de kast halen.

Verder heb ik natuurlijk is er ook weer gewerkt. Er zijn al weer 5 weeken voorbij, en de tijd gaat echt snel.

Dit weekend ben ik weederom met de trein rond gaan rijden, zo ben ik op aanraden van mijn begeleider naar Esztergom en Gödöllö geweest.
Gödöllö is een dorpje, net als szentendere kleiner dan boedapest, meet een groot kasteel waar the royal familie altijd heeft geleefd.
Ik heb wat door het kasteel gedwaalt. Het was zeer mooi veel goud enzo. Maar het grappigste van de hele dag vond ik alle nederlanders die ik tegen ben gekomen. Want er was een uitwissinlings project van een basis school in Rijswijk. Die elk jaar aan uitwissilingen doen met een school in Gödöllö.

Vanochtend vroeg vertrok ik richting het trein station Nyugati palyaudvar. Maar liefst 5 minuten lopen van mijn huis.
Na het halen van een kaartje voor de 50km lange reis(maarliefst 1,5 voor heen en terug). Begon mijn reis. Na een uur lang in de trein gezeten te hebben en het laatste boek van dan brown te hebben uit gelezen kwam de trein aan in Esztergom. Tenminste in de buiten wijk. Eerst moest ik nog naar het stads centrum lopen, wat ongeveer een half uurtje duurde.

Het mooie aan deze stad is de oude stijl van de huisjes en het gigantische kasteel met basiliek die op een heuvel in het midden van de stad staan.
Daarnaast ligt de stad aan de Donau net als Boedapest, Maar integen stelling tot Boedapest, waar er minstens 4-5 bruggen zijn is er hier maar 1!

Het is de enige brug van de stad. En via deze brug kun je over de Donau naar slowakijë lopen.

Na dit gedaan te hebben, en omhoog te zijn gelopen naar de basiliesk. Ben ik aan mijn tocht omhoog begonnen. Waarbij veel foto's te pas kwamen, veel nauwe trappen gangen, wentel trappen en een HELE boel treden.
Minstens 416 treden later stond ik er dan eindelijk. Bijna op de top van de basiliesk op een rand die ze om de koepel hebben heen gebouwd.

Het is echt een geweldig uitzicht, door alle lage gebouwen kun je enorm ver kijken. Het is echt een ongelofelijk gezicht.
Ik raad iedereen die in Hongarije is, en een dag niets te doen heeft naar Esztergom te gaan en deze koepel te beklimmen.

Ook al is het een beetje vroeg, deze week ben ik ook alweer begonnen met mijn stage van volgend jaar.
Ik heb een beetje onderzoek gedaan naar de mogelijkheden om stage te lopen in de taddadadada

UNITED STATES.

Verder moest ik helaas de OT Blacklight party van SV Virgo missen.
Maar tot mijn troost kennen de ESN commissies dit fenomeen ook zo ben ik afgelopen donderdag naar een UV light party geweest, awesome!

Nu ga ik lekker genieten van mijn warme chocolade melk met slagroom bij de Californian Coffe Company!

Groeten,
Jordy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jordy

Actief sinds 11 Aug. 2011
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 56662

Voorgaande reizen:

01 September 2011 - 31 Januari 2012

Stage in Hongarije

Landen bezocht: